יום שלישי, 28 בפברואר 2012

מסע למזכרת בתיה

אם חשבתם שרק השנים יצאו למסע ארוך ומייגע, אז לא רק הם.

ארזנו את המזוודה שלנו, שזכתה רק ליום מנוחה אחד בין הטיול במדבר יהודה למסע למזכרת בתיה. ארוזים ומסודרים בתקווה שלא שכחנו דבר, יצאנו לדרך.

וכאן חיכתה לנו הפתעה, העלמה הצעירה 308 שלנו לבית פז'ו, שנהגה עד כה למישרין, החליטה להתעלל בנו והכינה לנו פנצ'ר (תקר), ממש ביציאה מהחנייה. התאמצנו לחזור פנימה כי נוח יותר להחליף גלגל בחניה המוארת, מאשר ברחוב החשוך והלח. להחלפת הגלגל צריך היה למצוא את כל האביזרים הדרושים להחלפה – זאת הפעם הראשונה שמכונית זאת מחליפה גלגל.

יצאנו סוף סוף לדרך כשאמא נוהגת בהשקט ובבטחה, והגענו למזכרת דקות מספר לפני הפרידה ממיכל ועפר. לאחר תדריך קצר של מקום האקומולים והפלסטרים, השאירו אותנו בידיה הנאמנות של עינת לגורלנו.

עינת מלאה בהצלחה מרובה את תפקידה בניהול הבית. נתנאל לא הפסיק מתחינותיו לארלי בירדס, ויעלה אחריו. בגן ובבית הספר שכחו כרגיל את הסווצ'רים, וחיפשו ממתקים, שלא הלכו לקנות להם. איילת הופיעה כל פעם ביעף, בתלבושות ספורט מפוארת אחרת, עצרה מדי פעם לרגעים, בין אימון, פעולה, ושאר עניינים כמו ערב הכתה, שהכינה לו עוגיות, עם הוראות לנשארים בבית לטיפול בהן. וגם חזרה פעם מאוחר בערב בלי מפתח להעיר אותנו.

אנחנו בילינו את הבקרים בביקורי חברים באזור הדרום. ביקרנו את קובלה וחיהלה, את כרמי בלכיש ואת אשל ופלס. גם הצלחנו לאכול במסעדת "כרמים" בסגולה.
לסוף השבוע נסענו לתל אביב, כאשר הילדים מדלגים על הלימודיים ביום ששי. ניצלנו (איה וסבא) את היום לקניית אופנים לעינת כמתנת הבת מצווה שלה, כרגיל במשפחתנו באיחור של חמישה חודשים. כבר בשבת היא ניצלה את האופניים למסע ליפו ולאבולעפייה שם.

הילדים שנשארו (נתנאל יעלה ושחקנית חיזוק נגה) לא ביטלו את זמנם והלכו עם סבתא להצגה על ביאליק בבית ביאליק.

אחרי ובין הארוחות הלכו לקנות מעדני חלב בסופרדרק וצעצועים. את שאר הזמן בילו ליד הטלוויזיה והמחשב.

אתם רואים שהיה שם גם שוקולד (אצל יעלה).

ביום א' העברנו את החבילה לעדי, חזרנו ליומים מנוחה מהמאמצים, ישנו הרבה ונחנו מתכוננים לטיול הגדול שמצפה לנו לגולן, אבל בגלל מזג האוויר החורפי נדחה הטיול. בטיולי הסדנה הגיאולוגית נהוג לפתוח שולחן כשכל אחד מביא משהו. אני הכנתי לטיול לפני חודש  צנוניות בלימון, והטיול נדחה. הכנתי  גם לפני שבועיים לטיול למדבר יהודה, שם לא פתחו שולחן מקוצר זמן, והצנוניות נשארו. רציתי להביא השבת אבל שוב ביטול, כנראה שהכנת הצנוניות לא מביאה מזל לטיולי הסדנה הגיאולוגית.

שמחנו להצלחת הביקור בבוסטון.

1. נ.ב. כשכתבתי שאיילת לא שהתה הרבה בבית, לא ציינתי שהיא בלתה אחר צהריים שלם עם סבתא בסיור מקיף של חנויות הנעלים של רחובת, בחיפוש זוג נעליים לסיום הפרוייקט שלה בבר- אילן. סבתא חזרה עייפה אך מרוצה הסקר הקיף עשרות חנויות אבל לבסוף נקנה זוג יפה שגם השאיר את איילת המרוצה ללא כאבי רגליים אחרי האירוע.
    תיאור החזרה ההיסטורית של מיכל עוד יבוא.