יום שישי, 27 בינואר 2012

טיולי חורף

גם אנחנו מטיילים בחורף. בקור נורא של 14 מעלות יצאנו לטיול בירושלים. זה היה טיול של שמירת אתרים, בעקבות הרכבת הקלה בירושלים ויצירות אמנות מסביבה. התנועה שלנו בתוך העיר תוכננה לנסיעות ברכבת, ובהוראות הטיול לפני הנסיעה קיבלנו הוראה להכין כסף קטן בסכומים של 6.40 ₪ לקניית כרטיסי הרכבת.
הגענו לירושלים והתחלנו בהר הרצל עם הצגה חדשה של חיי הרצל – נחמד. הר הרצל היה מלא מבקרים וביניהם חיילים וחיילות בכמויות. שטיילו בגן ליד החנוכייה הגדולה

מהר הרצל יצאנו לתחנת הרכבת להמשיך בדרכנו עם הרכבת הקלה, וכאן התחיל הסיפור. ראשית מחיר הכרטיס הוא 6.60 ₪, כך שחבילות הכסף שהכנו לא התאימו והיה צריך לחדשן (זה קרה כי מאז תכנון הטיול הייתה העלאה במחירי הכרטיסים). אבל זה רק פרט קטן, ליד כל תחנה קופות אוטומטיות משני הצדדים (אחת לכל כיוון, אם האחת לא עובדת יש רזרבית). בקופה משחק מחשב חדש "קניית כרטיס". המשחק מתחיל בלחיצת הכפתור "כרטיס ב6.60 " (יש גם כרטיס בהנחה אבל יש לו כפתור סודי שלא מצאתי). אחרי זה אתה צריך ללחוץ על מספר הכרטיסים שאתה רוצה וכל כמות יש לסמן בכפתור הווירטואלי שלה, אבל מספר האפשרויות מוגבל. אחר כך צריך ללחוץ אם אתה רוצה כרטיס בלבד או כרטיס עם קבלה, ואחרי כל הלחיצות שאולי שכחתי עוד אחת אפשר להכניס את המטבעות וכאן מתחילים בלבולים חדשים, אסור להכניס מהר מדי כי הוא לא מספיק לקלוט ואז הוא מודיע לך על תקלה, אז לא צברת את מספר הנקודות הנדרש לקבלת כרטיס, וצריך להתחיל את המשחק מחדש. אם הרכבת לא מחכה לך ובורחת, זה לא חייב להפריע להנאתך מהמשחק שקיבלת כבונוס לקניית הכרטיס. אחרי כמעט שעה שלא הצליחו כל המטיילים לקנות כרטיסים, כי אחת הקופות הייתה סגורה (אם אין לקופה כמות מספיקה של מטבעות של 10 אגורות בשביל העודף היא נסגרת אוטמטית), טילפנו לנהג האוטובוס שלנו שנסע לבלות בינתיים, ולאחר עוד כחצי שעה הוא הגיע ולקח אותנו למרכז העיר במקום הרכבת.
במרכז העיר בילינו בסיפורים של בתים שונים ושימורם, ראינו כמה פסלים ציורים ואנדרטאות והעיקר במשך כמחצית השעה סוף הצליחו סוף סוף כל שאר המטיילים לסיים את משחקם ולזכות בכרטיסים. נסענו משם ברכבת!! שתי תחנות אל בית תורג'מן שהייתה לגלריה עם תערוכה יפיפייה ( הכניסה חינם).

משם נסענו עוד תחנה עד לחניית האוטובוס, כי אין היום תנועת אוטובוסים ומכוניות ברחובות של קווי הרכבת.
בסיכום היה לנו טיול עם הרבה משחקי מחשב, זכינו בכרטיסים וגם ביקרנו בכמה תצוגות מעניינות. בגלל המשחקים לא היו לנו הפסקות קפה ו/או קניות (של רוגלך למשל כי עברנו ליד שוק מחנה יהודה). אבל מזג האוויר הקר האיר לנו פנים ולא ירד גשם.
היום גשום והטיול שלי מחר נדחה, בגלל מזג האוויר.