יום ראשון, 23 בדצמבר 2012

קמפוס בא

את ניו יורק עזבנו ביום שני, כאשר למחרת ביום שלישי ,היתה צפויה שם סופה. לשמחתנו מזג האויר בארץ קיבל אותנו בסבר פנים יפות , ועברו עלינו ימים יפים חמימים ונעימים שנמשכו במשך כל חג החנוכה עד ליום בסופשבוע שלאחריו, היום שיצאנו בו לקמפוס.
הסערה ממנה ברחנו מניו יורק השיגה אותנו במצפה רמון. לא האמנו כבר לאיומי מזג האויר עלינו, שרק הצחיק אותנו בקמפוסון הצפרים בגליל, והצטיידנו בציוד מינימלי לקרה, כלומר בלי אביזרים נלוים כמו צעיפים, כובעים וגטקס.
רק הגענו וירדנו מהאוטובוס באיזור בורת לוץ, (זוכרים) תקפה אותנו רוח עזה ומקפיאה, כמו זאת שקיבלה את פנינו בניו יורק, רק שבנגב לא היה לאן לחמוק ממנה והיא ליוותה אותנו כל אותו יום.

ראו כיצד אמא נלחמת בה באילתור תלבושת קרבית ובאומץ:
וצועדת בזרוע נטויה

לאחר מאבקה האמיץ היא נתמכת בהערכה רבה על ידי חבריה:

למרות הקור והרוח, מטיילים היעלים בשלוה ונחת ברחובות מצפה רמון:

ומחכים בסבלנות להכנס ולבקר את השכנים בביתם:

גם סבא מנסה ללמוד לטפס על ההרים כמו היעלים, והוא מטפס על הר ארדון - ההר הרחוק בפנה :

אחרי שלושה ימים של הליכה בואדיות, טיפוס על הרים וירידה מפחידה מהם, חזרנו עייפים אך מרוצים עם שרירים כואבים.
בשני הימים האחרונים של הקמפוס היה מזג האויר נעים וללא הרוחות וקור האימים.

למחרת הקמפוס התקיים באוניברסיטת תל אביב כנס לזכרו של פרופסור מנדלסון, ממייסדי החברה להגנת הטבע ושמירת הטבע בארץ, ושם בין הזכרונות עליו ציטטו את הפתגם הגרמני שהוא אמר לפני שניםעל הבחירות, שהוא אקטואלי היום:

רק העגלים המטופשיים ביותר בוחרים את השוחט לעצמם.