יום ראשון, 15 ביולי 2012

בירושלים

גל חום כבד עובר על הארץ ואנחנו נסענו לסוף שבוע בירושלים - דיל של סופשבוע במלון במחיר של צימר יקר.
יצאנו  והגענו לפקק רציני בדרך, משאית עלתה באש ומכוניות עמדו מעין חמד עד שער הגיא. היינו קרובים לשורש ופנינו ימינה לשורש ומשם למסלול חזרה עד בן שמן ומשם דרך מודיעין לירושלים. הנסיעה לירושלים היא ארכה  כשעתיים, ומעלה. כאשר הGPS מכוון אותנו כל הזמן בכיוון חזרה לתל אביב.
הגענו לירושלים אפסנו את האוטו במלון והלכנו לבקר במאה שערים, בבית מלאכה של חרט עץ (הבעל של פרחה). בדרך נפלתי ברחוב וקיבלתי מכות בפנים,השריטות היו שטחיות והדביקו לי במלון פלסטרים, אבל אח"כ קבלו החבורות צבעי אדום וכחול המסוגלים להפחיד ילדים אז ראו זאת לפני הצבעים (צילום של אמא):

התארחנו במלון ממילא הנחשב.המלון מעוצב יפה מאד מודרני ומאופק. כיוון שהתקיים פסטיבל הסרטים בירושלים היו במלון אירועים בנושא, סרט טרום בכורה שיחה עם הבמאי ושיחות עם יוצרים אחרים.
המלון כאן הבניין בצד שמאל של התמונה

ביום ששי בבקר ביקרנו בשוק מחנה יהודה. השוק עובר עכשיו שינויים רבים, ואפשר למצוא בו אפילו רשתות כמו למשל פסטה בסטה ומסעדה כמו פיש אנד צ'יפס:
וגם מיבאים מידע קולינארי חשוב ממקומות רחוקים, אבל אנחנו הסתפקנו כמובן בחכמת הרוגלאך:
אבל עדיין האנשים אותם אנשים :
והעסקים כרגיל:


אחרי הצהרים יצאנו לסיור לראות כיצד יורדת השבת בשכונות החרדיות, סיור עם הוראות לבוש חמורות שדרש מאמא חצאית שאין לה בכלל . קנינו צעיף שהיא חגרה אותו כעין חצאית מעל למכנסיים,ואיכשהו כשלבשה זאת עברה את דרישת הצניעות , מה גם שהלכנו שם בהפרדה  מוחלטת לשתי קבוצות נפרדות גברים לחוד ונשים לחוד. ביקרנו גם בקבלת שבת בבית כנסת חרדי קיצוני וחזרנו בשלום למלון.


בילנו במלון במפגשים עם יוצרים, בישיבה וקשקושים עם אנשים במנוחה ובאכילה ובסיורים קלים כיון שחום היום היה 35 מעלות, חזרנו ללא פקקים.
מבט מהמלון לרחוב ממילא:
וכמה מהאורחות במלון:


2 תגובות:

  1. איך אין תמונה של אמא ב"חצאית"?

    השבמחק
    תשובות
    1. אסרו עלינו לצאת לסיור עם מצלמות ארנקים וטלפונים

      מחק